De Gelderland Culemborg

Het gebouw de Gelderland aan de Stationsweg van Culemborg kent een rijke historie. In eerste instantie werd het gebouwd als Locomotiefloods. Later werd het in gebruik genomen door meubelfabrikant de Gelderland. Op het moment van opdracht zijn er vier partijen betrokken bij de herontwikkeling van dit complex. De Combinatie Investerings Groep bv is eigenaar van het complex en wil er een supermarkt vestigen. De Stichting De Gelderland, die een groep van circa 35 initiatiefnemers en gebruikers van het gebouw vertegenwoordigd, heeft een deel van het gebouw gekraakt. Aan de publieke zijde staan de gemeente Culemborg, als facilitator voor het wijzigen van het bestemmingsplan, en de provincie Gelderland, als subsidieverstrekker vanuit het programma Robuuste Investeringsimpuls.

Tenman kent de overheid, kent de vastgoedmarkt en kent de gebruikersmarkt. Door de te verdelen koek iets groter te maken en partijen gezamenlijk aan tafel te krijgen, is een passende oplossing gevonden.

Opgave:
Een review van de haalbaarheid van de herontwikkeling van ‘De Gelderland’

Opdrachtgevers:
Provincie Gelderland, Gemeente Culemborg, CIG Vastgoed bv en Stichting De Gelderland.

Geleverde diensten:

Meer projecten

Suikerzijde Groningen

Stoeten met tractoren over lange modderige wegen, de weeë lucht van gekookte suikerbieten, eindeloze vergezichten over de vloeivelden, de laatste herinneringen van de suikerfabriek aan…

Lees meer

Oliehandel van Megen Zaanstad

Oliehandel Anton van Megen ligt met zijn bunkerboot De Voorzaan binnen de contouren van de herontwikkeling van het Hembrugterrein. Met het oog op toekomstige ontwikkelingen…

Lees meer

Gemeente Aalsmeer

Door fusies van sportverenigingen en scholen is er ruimte vrijgekomen voor woningbouw in de bestaande woonwijk Hornmeer. Woningbouw voor bijzondere doelgroepen zoals ouderen, starters en…

Lees meer

Project Zuidas

De Zuidas is een ambitieuze gebiedsontwikkelingsopgave in Amsterdam Zuid, het gebied tussen de woonwijken Amsterdam-Zuid en Buitenveldert. Tenman heeft het Rijk en het projectbureau Zuidas…

Lees meer

Bajeskwartier Amsterdam

De oude Bijlmerbajes is door het Rijksvastgoedbedrijf met een unieke tenderprocedure in de markt gezet. Indienende partijen werden gelijk beoordeeld op kwaliteit en bod. In…

Lees meer

Fort Pannerden

Het rijksmonument Fort Pannerden is een van de grotere forten in de Nieuw Hollandse Waterlinie. Het fort is gebouwd tussen 1869 en 1871 en kent…

Lees meer

Reitdiephaven

Reitdiephaven is een mixed use project waarbij de gemeente openstond voor een “andere” aanpak. De opgave van een winkelcentrum, in combinatie met wonen en haven,…

Lees meer

RegioTram Groningen

Tenman heeft voor het project RegioTram Groningen onderzocht of dit project door middel van een DBFMO-contract kon worden gerealiseerd. Dit is een aanbestedingsvorm waarbij het…

Lees meer

Bedrijventerrein Bovenkarspel

Het bollenpreparatiebedrijf CNB wilde haar bedrijventerrein in Bovenkarspel herontwikkelen. De bestaande activiteiten van CNB bleven gehandhaafd. Op het terrein aan de Veilingweg in Bovenkarspel wilde…

Lees meer

Markthal Rotterdam

De Markthal Rotterdam is ontwikkeld door Provast voor de gemeente Rotterdam (parkeergarage), Vesteda (Woningen) en Unibail Rodamco (winkels en marktvloer). Na het terugtreden van Unibail…

Lees meer

Het Zeehospicium Katwijk

In 1908 werd in Katwijk het Rotterdamsch Zeehospitium gevestigd. Dit diende als sanatorium voor kinderen met tuberculose uit de stedelijke ziekenhuizen. Door de gunstige ligging…

Lees meer

Arnhems Buiten

TCN Arnhems Buiten BV (in faillissement) heeft het voormalig KEMA terrein in eigendom. Het terrein beslaat circa 50 hectare met daarop circa 80 opstallen, waarvan…

Lees meer

Paleis Soestdijk Baarn

Een icoon van nationale betekenis wordt getransformeerd tot een Internationaal Handelshuis dat functioneert als multidisciplinaire en onafhankelijke ontmoetingsplaats voor strategische overleg en besluitvorming voor vraagstukken…

Lees meer